met elkaar voor elkaar en … altijd dichtbij

Zorgbrede Governancecode

Binnen Escape zorg & verblijf vof worden de volgende gedachten gehanteerd vanuit de zorgbrede Governancecode.

1. Duidelijke visie

De visie komt tot uiting in beleidsplannen en daaruit volgende jaarplannen.

2. Tegenspraak en participatie organiseren

Binnen het traject Beschermd Wonen waarvan de indicaties door zorgkantoor zijn toegewezen is direct contact met casemanagers vanuit gemeente en zorgkantoor. Jaarlijks is er een evaluatiemoment wanneer de indicatie weer verlengd moet worden. Deze evaluatiemomenten geven ons veel informatie over de kwaliteit van zorg en tevredenheid van de clienten. Daarnaast wordt er met regelmaat een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder bewoners, mentoren en bewindvoerders.
Escape zorg & verblijf vof organiseert 4x per jaar bewonersoverleg waarin de kwaliteit en tevredenheid over onze dienstverlening wordt getoetst. Het staat de bewoners vrij hierbij ook hun mentor uit te nodigen. Gezien het geringe aantal clienten wordt, naast de 1x per jaar geplande clientenraad bijeenkomst, naar behoefte gelegenheid geboden om extra bijeenkomsten te organiseren als clientenraad in aanwezigheid van een of meerdere mentoren. Daarnaast wordt clienten een onafhankelijke klachtenafhandeling geboden via klachtenportaal zorg en wordt gebruik gemaakt van de input van medewerkers tijdens teamvergaderingen en ontwikkelgesprekken.

3. Kwaliteit bevorderen

Escape zorg & verblijf hanteert een duidelijk beleid op alle werkprocessen (primair en ondersteunend), zowel met betrekking tot client als ten aanzien van medewerkers en organisatie als geheel.

4. Evalueren / verbeteren

Zowel het primaire zorgproces als de ondersteunende processen worden elk kwartaal geevalueerd.

Uitkomsten worden besproken in het wekelijkse teamoverleg en kunnen verder worden uitgediept in de maandelijkse teamvergadering of bewonersoverleg
Verbeteringen worden geimplementeerd
Uitkomsten dienen als input voor de jaarlijkse systeembeoordeling

Periodiek vinden er medewerker ontwikkelgesprekken plaats waarbij grote aandacht uitgaat naar het verder professionaliseren van de medewerkers en de organisatie als geheel.

5. Integer handelen

Escape zorg & verblijf vof hanteert een gedragscode personeel
Alle medewerkers van Escape zorg & verblijf vof beschikken over een functie gerelateerde VOG.
Escape zorg & verblijf hanteert een gedragscode voor haar clienten welke met client bij intake worden doorgenomen en worden opgenomen in het clientdossier
Escape zorg & verblijf hanteert bij een verzoek tot plaatsing een aantal contra indicaties (maligne borderline problematiek, suicidaliteit en actieve verslaving) om de reikwijdte en daadkracht van het personeel te kunnen blijven waarborgen.

6. Handhaven Collectieve arbeidsovereenkomst (CAO)

Voor medewerkers in dienst van Escape zorg & verblijf vof hanteert de CAO gehandicaptenzorg. De organisatie is een transparante en betrouwbare werkgever.

7. Verantwoording afleggen

Escape zorg & verblijf legt jaarlijks haar jaarverantwoording zorg af aan het ministerie vws tbv. het behoud van de WTzi toelating en AGB code
Voorafgaande aan de jaarverantwoording zorg wordt intern een jaarlijkse systeem-beoordeling uitgevoerd en wordt de financiële jaarrekening opgesteld.
Periodiek ondergaat de organisatie een interne audit tbv. het behoud van haar HKZ kwaliteitskeurmerk. De interne zorgverlening aan client wordt kwartaalmatig geevalueerd middels de zorgplan V&E gesprekken. Jaarlijks wordt aan de wmo clientondersteuning verantwoording afgelegd over de verleende zorg op basis waarvan al dan niet tot verlenging van de zorg wordt overgegaan en het zorgbudget wordt vastgesteld en toegekend. Periodiek vindt er controle plaatst vanuit het zorgkantoor op de toegekende budgetten en de geleverde zorg aan wlz clienten.

8. Risicobeheersing

Escape zorg & verblijf vof beheerst de risico’s en zorgt voor continuïteit. Hanteert de AO/IC normen / PDCA cyclus.

Hoe kunnen wij u helpen?

Heeft u vragen of opmerkingen?
Wilt u specifieke informatie?
Of wilt u zich aanmelden?

U kunt gebruik maken van het contactformulier, ons een e-mailbericht sturen of bellen.
Voor meer informatie verwijzen wij u door naar onze contactpagina.